Ocak 30, 2010

En iyi filmler

En sevdiğim ve bana göre en iyi yerli ve yabancı filmler listesi...

Alfabedik liste.. Tamamı Türkçe isimlerle hazırlandı.. Empire Dergisinin hazırladığı en iyi 500 filmden birebir kopya yapılmadı.. Tek tek kendim araştırdım ve tamamı izlediğim film..
Devam edeceğim...( Konuk Yazar -Kadıköylü- )

120.
7 KARDEŞE 7 GELİN
AFFEDİLMEYEN
ALKATRAZ KUŞÇUSU
AŞK HİKAYESİ
AŞK VE PARA
AŞKA DAVET
AŞKIN GÜCÜ
AŞKIN PEŞİNDE
AŞKTA HERŞEY MÜMKÜN

AV
AVUSTRALYA
BABA
BABAM VE OĞLUM
BAŞKANIN ADAMLARI
BAYAN DEYZİ VE ŞÖFÖRÜ
BAZILARI SICAK SEVER
BENDEN BU KADAR
BEYNELMİLEL
BODYGUARD
BUGÜN ASLINDA DÜNDÜ
BUZ DEVRİ 1-2-3
CEHENNEM SİLAHI 1-2-3
CENNETTEN ÇOK UZAKTA
CESUR YÜREK
CYRANO DE BERGERAC
ÇAKAL
ÇARLİNİN ÇİKOLATA FABRİKASI
ÇIKIŞ YOK
ÇÖL ASLANI
DESPERADO
DIRTY DANCING
DOKUNULMAZLAR
DR.JİVAGO
DÜŞLER TARLASI
E.T
ER RYAN'I KURTARMAK
ESARETİN BEDELİ
FİLEDELFİYA
FLEET SOKAĞI BERBERİ
FORREST GUMP
FRIDA
GEÇMİŞİ OLMAYAN ADAM
GENERAL PATTON
GREASE
GUGUK KUŞU
GÜZEL VE ÇİRKİN
HAYALET
HAYAT GÜZELDİR
HIZ TUZAĞI 1-2
İLK ŞOVALYE
İYİ KÖTÜ ÇİRKİN
KAÇAK GELİN
KADIN KOKUSU
KADINLAR NE İSTER
KANUNSUZ
KARAYİP KORSANLARI 1-2-3
KARDEŞ GİBİYDİLER
KAYNAK - THE FOUNTAIN
KAZABLANKA
KELEBEK
KIRMIZI DEĞİRMEN
KIZGIN BOĞA
KİRLİ HARRY
KOMPLO TEORISI
KÖSTEBEK
KRAL VE BEN
KURTLARLA DANS
KUZULARIN SESSİZLİĞİ
KÜÇÜK GÜN IŞIĞIM
LEOPARD
MAVERICK
MAVİ SAKAL
MEDITERRANO
MELEKLER ŞEHRİ
MİLYONER
MOR YILLAR
MUTLULUK
NEREDESİN FİRUZE
NEŞELİ GÜNLER (JULIE ANDREWS)
NEWYORK' DA BİR SONBAHAR
OCEAN'S 11
OCEAN'S 12
OYUM KİME
ÖLÜ OZANLAR DERNEĞİ
ÖZEL BİR KADIN
PİYANİST
POSTACI (KEVİN COSTNER)
PRESTİJ
RIHTIMLAR ÜZERİNDE
ROMA TATİLİ
RÜZGAR GİBİ GEÇTİ
SADAKATSİZ
SELVİ BOYLUM AL YAZMALIM
SEVGİ SÖZCÜKLERİ
SHINDLERİN LİSTESİ
SIKI DOSTLAR
SOFİA' NIN HİKAYESİ
SON MOHİKAN
SON SAMURAY
SON OSMANLI
SONSUZ AŞK
SUBAY VE CENTİLMEN
SÜRÜ
ŞİMDİ YADA ASLA
TAKSİ ŞOFÖRÜ
TERMINATOR 1-2-3
TİBETTE 7 YIL
TİFFANY' DE KAHVALTI
TOOTSIE
ÜÇ KAĞITÇILAR
VAHŞİ VAHŞİ BATI
VAHŞİLİĞE DOĞRU
VENEDİK TACİRİ
VİZONTELE
YAĞMUR ADAM
YEDİ
YEDİ KOCALI HÜRMÜZ
YEDİ SİLAHŞÖRLER
YEŞİL YOL
YOL
YURTTAŞ KANE
YÜZBAŞI CORELLİ' NİN MANDOLİNİ
ZOR ÖLÜM 1-2-3

4 yorum:

  1. abicim güzel liste; venedik taciri oyun olarak daha iyi film güdük kalmış gibi; listeye bir de "babam için" filmini eklemek lazımdı. şu ingiliz hükümetinin 30 yıl sonra filme konu olmuş aileden özür dilediği irlandalı filmi.terminatör gereksiz yere girmiş listeye:)listeye "7 ve slepeers-kardeş gibiydiler" de eklensin... listedeki ilk 3üm aşağıdaki gibidir;
    SHINDLERİN LİSTESİ
    ESARETİN BEDELİ

    RÜZGAR GİBİ GEÇTİ,

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Yıkıcı Tutku, liste benim değil, konuk yazarımız "Kadıköylü"'ye ait. Ben de izliyorum. Benim listemde hazırlanıyor. Ama kimsenin listesi tam olamaz herhalde. Herkesin listesine bir başkası illaki eklemeler yapmak ister. İlgine teşekkürler..

    YanıtlaSil
  3. evet... yıkıcı tutku haklı.. kardeş gibiydileri ekledim..
    yedi zaten listemde mevcut..(harflerle) ...babam içini de izlemedim.. o nedenle yorum getiremiyorum..

    YanıtlaSil
  4. Babam İçin filmi İrlandalı bir ailenin ingiliz hükümeti tarafından nasıl teröristleştirildiğinin hikayesidir. İRA eylemleri karşısında çaresiz kalan ingiliz istihbaratı çareyi bir genci ve onun babasını zorla terorist gösterip paçayı kurtarama hikayesi var. Tabi bu olay gerçek ve tam 30 yıl sonra ingiliz hükümeti o aileden özür diledi. Bir de 1900'ler filminden söz etmeden geçemeyeceğim, 7 saat falan sürüyor ben 5 bölüm halinde izledim, italyan devrim tarihi, çav bella marşının ilk seslendirildiği dönemler... Bizde ise pek burun kıvrılsa da "fatmagülün suçu ne" filmi bence önemli bir çalışmadır. Aytaç Arman ve hülya avşar oynuyor. Bana göre hülya avşara oyuncu denecekse bir sebep de bu filmdeki oyunculuğudur. güzel bir hikaye kötü bir film teknolojisi ve imkansızlığı... Beyaz Eldiven abicim ayrıca http://cengizchefikir.blogspot.com/ adresinde feminizm ve türleri konusunda yeni bir yazı yazıldı bilgin olsun:)

    YanıtlaSil