Şubat 03, 2009

Mustafa


Sonunda ben de seyrettim. Filmi seyredip bitirdikten sonra ilk tepki olarak filme gitmeyin diye mail atanlara yazıklar olsun demek geçti içimden. Bir masum belgeselin izlenmesine dahi tahammül edemeyenlerin bir karikatüre tahammül edemeyen fanatik dinciden ne farkı vardır karar veremedim.
Atam seni alkolik, kadın ve zevk düşkünü, korkak, dinsiz komünist gösteriyor diye kızmışlar filmi izlemeyenler! Seni boylu poslu (en az 2 metre), ağzına içki koymayan, üzülmeyen, hata yapmayan, kadınlarla sevişmeyen, hiç korkmayan biri zannettikleri için kızmışlar filmi izlemeyenler!
Üç kadın! Film boyunca sadece üç kadın -Corinne, Fikriye ve Latife- adı geçtiği için seni kadın düşkünü gösteriyor diye kızmışlar filmi izlemeyenler!
Tek bir sahnede içki içen atam alkolik olmuş muhafazakar ulusalcıların gözünde.
Benim gibi atamı derinliğine bilmeyen birinin bildiklerini bile göstermeye cesaret edememiş Can Dündar. Buna cesaret etseymiş herhalde şu an idamla yargılanıyor olurdu.
Kısacası atam ben seni bütün bu insani yönlerinle daha çok sevdim. Ve şimdi de mevcut bu millete rağmen yaptıklarını; bir kere daha takdir ettim atam. İyi ki şimdi yaşamıyorsun da seni koruduklarını zannedenlere, seni sevenlere tahammül etmek zorunda kalmıyorsun atam. Heyhat biz onlarla yaşamak zorundayız atam.

1 yorum:

  1. Geçde olsa Can Dündar'ın anlaşılabilmesi mutluluk verici kendi adıma..

    YanıtlaSil